PROWADZENIE ROZMOWY

Do podstawowych dobrych manier zaliczyć należy sposób prowadzenia dialogu. Ludzie bardzo często w emocjach, silnym zdenerwowaniu, czy też pod wpływem sytuacji stresowej kompletnie zapominają o zasadach powszechnego savoir vivre i źle, bo nawet, jeżeli dokładają wszelkich starań, co do tego, żeby móc wypaść jak najlepiej z danych sytuacji, niestety ale pogrążają się, wychodząc nierzadko zupełnie nieświadomie na kompletnie niezaangażowanych w rozmowę czy mało kulturalnych. Podstawowa zasada to natomiast opanowanie nerwów i trzymanie ich pod kontrolą. Nawet, jeżeli silnie się emocjonujesz, nie pokazuj tego. Myśl, aby powiedzieć dokładnie to, co chcesz, lecz łagodnymi słowami. Pod żadnym pozorem nie stosuj wulgaryzmów czy nie przerywaj swojemu rozmówcy. Każdy ma bowiem prawo do wyrażenia swych uczuć i poglądów. Musisz zatem okiełznać ręce, kiedy z kim rozmawiasz, bo one najbardziej zdradzają Twoje nastawienie. Nie trzymaj ich zgiętych w łokciach i założonych jedna na drugą, ani tym bardziej nie pokazuj lekceważenia, przetrzymując dłonie w kieszeni. Nie jest również wskazane, aby drapać się po głowie, poprawiać nerwowo włosy, czy bawić się czymś, co mamy w dłoniach- to wszystko pokazuje, że denerwujemy się i nie umiemy nad tym właściwie zapanować. Nigdy nie odpowiadaj pytaniem na pytanie, daj komuś skończyć wypowiedź, a następnie się do tego odnieś.

Źródło: